A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében hangsúlyos szerepet kapnak a déli szomszédos országok, így Szlovénia, Horvátország és Szerbia utazóközönségének mind nagyobb arányú megnyerése is Magyarország számára. Ennek érdekében a nemzeti marketingszervezet a piacon érdekelt szakmai partnereivel együttműködésben különböző szakmai és nagyközönségi akciókkal – workshopok, szakmai- és sajtó tanulmányutak, valamint online és PR kampányok lebonyolításával – hívja fel a déli szomszédok figyelmét hazánk turisztikai kínálatára, ami számukra oly gyorsan és könnyen elérhető. A KSH legfrissebb statisztikai adatai jól mutatják, hogy ez a tevékenység különösen eredményes volt a nyugat-dunántúli régióban: a 2012. január-novemberi időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken a szlovén vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma csaknem megnégyszereződött (393 %), a Horvátországból érkező turisták száma pedig megkétszereződött (195 %) az előző év azonos időszakához képest. Bár a délszláv piacról érkező vendégek aránya a nyugat-dunántúli régióban még viszonylag alacsony a teljes vendégforgalmon belül, a régió számára a turizmus eredményessége szempontjából elsősorban a főszezoni időszakon kívül érkező vendégek száma jelentős, és figyelemre méltó az ebből a relációból érkező turisták viszonylag magas átlagos tartózkodási ideje is...
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban