2012 folyamán – a világpiacon bekövetkezett gazdasági recesszió évében, amely komoly kihívások elé állította az autóipart – a Volvo Car Group (Volvo Cars) számos olyan stratégiai lépést tett, amelyek jelentős szerepet játszanak majd a vállalat jövőbeni sikereiben. A vállalat a nehéz üzleti környezet ellenére továbbra is a jövőbeni növekedés stratégiáját követte. A vállalat új modelleket vezetett be a piacra, jelentős befektetéseket eszközölt a jövő járműipari technológiáiba, valamint számos területen létesített stratégiai partnerkapcsolatokat. Továbbá a Volvo Cars alkalmazkodott az autóiparban tapasztalható általános visszaeséshez, mégpedig úgy, hogy működését a fogyasztói kereslethez igazította.
A Volvo Cars a 2012-es esztendő során 421.951 autó értékesített, amely 6,1 százalékos visszaesést jelent a 2011-es évhez képest. Míg számos piac jelentős fejlődésről számolhatott be, különösen a feltörekvő és a tengerentúli piacok, addig a fejlettebb piacokon és régiókban tapasztalható gazdasági helyzet hátrányosan befolyásolta az új autók iránti fogyasztói keresletet.
Magyarországon tavaly 1174 darab autót értékesítettek a Volvo márkakereskedők, amely az általános gazdasági környezet nehézségei ellenére alig maradt el a 2011-ben értékesített 1184 darabos eladástól. 2012-ben a vállalat hazai piaci részesedése a prémium szegmensben 20 százalék volt....
A teljes anyag elérhető a Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban